loading...
Tourism
farinax بازدید : 177 چهارشنبه 22 آبان 1398 نظرات (0)

در ایران جاذبه های طبیعی زیبایی وجود دارد که بسیار مشابه جاذبه‌های گردشگری در دیگر کشورها هستند. در این مقاله قصد داریم تا زیباترین جاذبه‌های ایران را که مشابه آن‌ها در کشورهای دیگر یافت می‌شود را به شما معرفی کنیم. اگر به سفر در طبیعت و تجربه مکان‌های جدید علاقه دارید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

آبشار بیشه لرستان و آبشار دریاچه‌ها در پلیتویک کرواسی

لرستان سرزمین آبشارهای ایران است و جز جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در این شهر شناخته می‌شوند. آبشار بیشه با ۴۸ متر ارتفاع یکی از زیباترین آبشارهای خرم‌آباد و ایران است. طبیعت زیبا و بکر این منطقه از زیبایی‌های این منطقه هستند. آبشار بیشه بسیار به آبشار دریاچه‌ها در پلیتویک کرواسی شباهت دارد. لرستان از استان‌های چهار فصل ایران است و می‌توان در هر موقع از سال به این استان سفر کرد. آبشار بیشه در شهر خرم‌آباد و در روستای بیشه قرار دارد. برای اقامت در هتل های خرم آباد، پیشنهاد ما به شما رزرو هتل هایی مانند هتل رنگین کمان و هتل آزادی خرم آباد است.

روستای کندوان اسکو و کاپادوکیه در ترکیه

روستای صخره‌ای کندوان یکی از شگفت‌انگیزترین روستاهای ایران و جهان است. روستای کندوان که در شهر اسکو آذربایجان غربی قرار دارد بسیار شبیه به روستای کاپادوکیه ترکیه است با این تفاوت که روستای کندوان همچنان محل زندگی است ولی کاپادوکیه خالی از سکنه است. اگر قصد دارید در این روستای زیبا اقامت داشته باشید، هتل صخره‌ای بین المللی لاله کندوان گزینه مناسبی است.

ستون‌های بازالتی ماکو و ستون‌های بازالتی لیتلانسفوس ایسلند

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ایران ستون‌های بازالتی ماکو هستند. این ستون‌ها در دوره سوم زمین شناسی و بر اثر انجماد گدازه‌های آتشفشانی ایجاد شده‌اند. این ستون‌ها بسیار به ستون‌های بازالتی لیتلانسفوس ایسلند شباهت دارند. ستون های بازالتی ماکو با ۶۵ میلیون سال قدمت از دیدنی‌ترنین جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی هستند. برای رزرو هتل در نزدیکی منشورهای بازالتی ماکو، هتل جهانگردی با ۶ دقیقه فاصله با خودرو بهترین گزینه اقامتی است.

آبشار لاتون آستارا و آبشار والامن کوئینزلند استرالیا

آبشار لاتون از بزرگترین آبشارهای ایران است که در استان گیلان و شهر آستارا قرار دارد. آبشار لاتون با قرار گرفتن در منطقه‌ای جنگلی همراه با درختان یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و فرار از شلوغی شهر است. این آبشار شباهت بسیاری با آبشار والامن کوئینزلند استرالیا دارد. آبشار لاتون در ۱۵ کیلومتری آستارا قرار گرفته است. هر چهار فصل سال برای دیدن این آبشار مناسب هستند.

مجموعه آبشارهای خان ببین شیرآباد گلستان و آبشار کاواسان در شهر سبو فیلیپین

آبشارهای خان ببین از دیگر جاذبه های طبیعی ایران و گلستان هستند. این مجموعه آبشار شامل هفت آبشار بزرگ و کوچک است که هر کدام زیبایی مخصوص به خود دارند. آبشار کاواسان فیلیپین با داشتن سه آبشار بسیار به آبشارهای شیرآباد شباهت دارد. اوایل فروردین تا اواخر خرداد از بهترین فصل‌ها برای بازدید از این جاذبه گردشگری هستند. این مجموعه در دو کیلومتری روستای شیرآباد قرار دارد. هتل جهانگردی ناهارخوران با یک ساعت فاصله از هتل‌های نزدیک به این جاذبه است.

دره کال جنی طبس و دره آتش نوادا در ایالات متحده

از دیگر جاذبه های طبیعی ایران می‌توان به دره جنی یا کال جنی طبس اشاره کرد. این دره که بر اثر فرسایش آب به وجود آمده است و شکل‌های عجیبی بر کوه‌های آن نقش بسته است و به همین دلیل مردمان محلی لقب جن را به آن داده‌اند. دره جنی شباهت بسیاری با دره آتش در نوادا ایالات متحده دارد. کال جنی در شهر طبس استان خراسان جنوبی قرار گرفته است.

سواحل صخره‌ای پزم تیاب چابهار و سواحل صخره‌ای لگزیرا مراکش و در دل دور انگلستان

سواحل صخره‌ای پزم تیاب از دیگر جاذبه های طبیعی ایران هستند و در بند چابهار قرار گرفته‌اند. اگر قصد پیاده روی در ساحل و هنگام غروب آفتاب را دارید، سواحل پزم تیاب بهترین گزینه هستند. از جاذبه‌های شبیه این سواحل می‌توان به سواحل صخره‌ای در دل دور انگلستان و لگزیرا مراکش اشاره کرد. استان سیستان و بلوچستان و بندر چابهار به دلیل داشتن آب و هوایی معتدل در هر زمان از سال برای سفر مناسب هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 604
  • بازدید کلی : 3,409